Onderschat het effect van een high-end kleding stijl niet.

Regelmatig krijg ik de vraag: wat trek ik aan naar een netwerkbijeenkomst of een belangrijke afspraak met een (potentiële) klant?

Het doel en resultaat van dit soort gesprekken is belangrijk voor je business en dus is het logisch dat je bewust stilstaat bij wat je aantrekt. Enkel rekening houden met wie de klant is en wat jij denkt dat hij verwacht dat je aantrekt, is niet genoeg. 

 

 

 

Je wilt authentiek overkomen, vooral dicht bij zichzelf blijven en het is belangrijk dat je je prettig voelt in de kleding die je draagt.  Maar zakelijk niet op deze manier.

 

Wat is het doel van het gesprek met deze klant of prospect? Je klant heeft een probleem en zoekt de beste partij om dit op te lossen. Dan moet jij uitstralen dat je de beste partij bent. Dat jij de kennis in huis hebt. Dat jij de expert bent op jouw vakgebied. Ze moeten bij jou zijn!  Toch?

De gedachte: ‘ze nemen me maar zoals ik ben’ en ‘ik voel me hier lekker in’  gaat je niet heel ver brengen. Sta je weleens stil bij het effect van jouw persoonlijke presentatie op de ander? Jouw eerste indruk? Hoe belangrijk het is wat jij uitstraalt en hoe je overkomt bij de ander?

Wanneer je met iemand in gesprek bent moet wat je hoort of zegt en wat je ziet congruent zijn. Wat je ziet moet geen stoorzender zijn. De inhoud en de verpakking moet kloppen. Jouw boodschap en jouw uitstraling moeten elkaar versterken. Vooral niet afzwakken.

 

 

Lever je topkwaliteit? Ben jij goed in je vak? De beste? Straal dat uit! Vraag je hogere prijzen omdat je klant fantastische resultaten boekt nadat hij of zij met je gewerkt heeft? Laat je waarde zien en draag het uit!

 

 

Op de foto hieronder zie je mij in één en hetzelfde jurkje maar op vier manieren gestyled. Door te spelen met een jasje en schoenen creëer je telkens een andere uitstraling. De uitdaging is welke uitstraling werkt voor jou? De combinatie van authentiek, dichtbij jezelf blijven en je boodschap optimaal uitdragen.

Dus wat trek je aan op een werkdag met een voor jou belangrijke afspraak met een (potentiële) klant? 

  • Je kiest kleur(en) voor je kleding die je er fantastisch uit laten zien.
  • Creëer met zorg je persoonlijke stijl en laat zien wie je bent en waar voor staat. Dat is authentiek!
  • Let op de pasvorm, die moet perfect zijn, en passen bij jouw figuur.
  • Gebruik make-up om je huid te egaliseren, te matteren of te laten stralen.
  • Stem de kleuren van je oog make-up en lippenstift met zorg op elkaar en jouw kleuring af voor een hedendaagse, professionele uitstraling. En vergeet je wenkbrauwen niet

Als je serieus genomen wilt worden en succesvol wilt zijn stop dan met denken: ze nemen me maar zoals ik ben en ik trek aan wat ik wil omdat het zo lekker zit.  

Onderschat het effect van een high-end kleding stijl niet. Je komt veel beter over, wordt hoger ingeschat, gaat betere prijzen vragen voor je dienst/product omdat deze geheel in lijn is met het beeld dat jij schetst van het geweldige resultaat dat je klant bij jou gaat bereiken.

Vind je dit interessant? Voel je de behoefte om te gaan staan voor wie je werkelijk bent en dat ook uit te dragen? Wil jij de uitstraling van dè expert. Niet 13 in een dozijn maar persoonlijk, authentiek en succesvol?

Dan is ‘Succes laat je zien’ (3 maanden begeleiding) perfect voor jou. We starten 13 april en je kunt je vanaf nu aanmelden. Vraag hier een gesprek aan (of via reply van deze e-mail) zodat ik kan kijken of het programma bij jou past zodat jij datgene bereikt waarnaar je op zoek bent.

Ik hoop je snel te spreken!

Hartelijke groet, Lisette Goes
ColourBusiness | Personal Branding
06 1259 1727

Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *